28. februar 2010

Mislykket hals....

Denne halsen - som er i samme slags mønster som den siste genseren jeg strikket - ble helt mislykket.
Følger man maskeantallet i oppskriften blir den altfor trang nederst og altfor vid øverst til å fungere som en varm og god hals. Passformen her helt feil!! Den blir absolutt ikke slik som på bildet fra Garnstudio.

Tredde halsen over hodet på bikkja - hun var ikke fornøyd med den hun heller.


Nå strikker jeg heller lue  (jeg strikker 1 rett/1 vrang på min lue - i oppskriften er den 2 rett/2 vrang) av restegarn fra genseren og prøver meg for første gang på selbuvotter!


Luen er i Garnstudios Alpacca (2 tråder) og selbuvotten i Dale Falk.

2 kommentarer:

  1. Så flott blogg, supert med vintips! Hege

    SvarSlett
  2. Tusen takk Hege!!
    Jeg tipser om vin jeg liker og det viser seg at andre liker det jeg liker også! :-)
    Mye godt på din blogg forresten! Og saker og ting fra Frankrike, jeg er selv halveis i gang med franskkurs....

    SvarSlett