23. juli 2010

Lære å like Riesling

Jeg tenker meg grøss og gru på Riesling-vin. Søt skvip a la Blue Nun og Zeller Schwarze Katz som vi drakk på vorspiel i ungdommen. Jeg har i mange år avskrevet tysk vin og holdt meg til chardonnay, gjerne fransk, australsk eller sør-amerikansk. Chablis er nydelig, men Riesling? Nei...

Så har jeg nå funnet ut at jeg skal prøve... Og er da så heldig å ha en bror som foretrekker Riesling! Ikke bare det, men min bror har også en kamerat som er vinkelner. Slik liker vi!! Jeg ha fått anbefalt Hans Wirsching Riesling, og drikker den i skrivende stund. Og den er god. Den er det. Og dere som liker Riesling vil helt sikkert like den! Men jeg er ikke overbevist ennå altså... Sikkert fordi jeg aller mest liker den litt fyldige og litt mer "smør"-aktige smaken av en god fransk Chablis! ;-)

Uansett, liker du Riesling så er Hans Wirsching sikkert noe du bør smake!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar