1. juli 2009

Bøker til ferien

Få ting er så godt som å ha et par mursteiner av noen bøker i handleposen og vissheten om at man i veldig nær fremtid har tid til å lese mye.
Jeg leser mye utenom ferier også. Men det er noe spesielt med å kjøpe inn bøker man har gledet seg til å lese og vite at man snart kan lese sammenhengende i flere timer.
I går kjøpte jeg The Angel's Game* av Carlos Ruiz Zafon og The Story of Edgar Sawtelle* av David Wroblewski. Sistnevnte er en debutroman som jeg har hørt mye om. Håper boken lever opp til omtalene den har fått og mine forventninger.
Fra førstnevnte forfatter har jeg allerede lest Shadow of the Wind* som jeg syntes var fantastisk. I den nye romanen er historien igjen satt til Barcelona. Jeg har bevisst ikke satt meg så mye inn i handlingen i boken. Men håper at Zafon igjen har skapt en magisk historie med en stemning man blir dratt inn i.

En annen roman hvor handlingen er fra Barcelona er Cathedral of the Sea av Ildefonso Falcones. Kort tid etter at jeg hadde lest boken var jeg på weekendtur til Barcelona. Gøy å vandre rundt i gatene i Barri Gotic med handlingen fra bøkene i minne. Bildet over er fra turen vi hadde i 2007.


* Titlene er på engelsk da jeg stort sett bare leser bøker på engelsk......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar