11. juni 2009

Ingrid Bjørnov gen * !!!

Hver gang jeg hører Lily Allen sukkersøtt synge "Fuck you" så hører jeg en helt annen låt. Ihvertfall på begynnelsen...

Lily Allen har nemlig lånt "Tenke sjæl" låta til Trond Viggo Torgersen!

Bare hør her:




Og så Lily Allen:



Du hører det du også - ikke sant?


* Ingrid Bjørnov gen = hun hører også (det er vel hun som egentlig hører sånne ting da.....) andre melodier i en melodi.

Sakset fra en anmeldelse av showet "Klassisk Hærverk":
I hennes hodet og i låta "Trubbel" finnes hele åtte andre melodier; fra Karius og Baktus-temaet, «Those Were the Days», «The Ketchup Song», «Främling» og «I Will Survive» til «Trollmors vuggevise» og enda et par låter av Jørn Hoel og Bjørn Eidsvåg...
Bachs Preludium i C-dur skjuler både «A Whiter Shade of Pale», «Ave Maria», «Air» og Richard Claydermans «Ballade pour Adeline». I forestillingen "Klassisk Hærverk" fikk man også høre hvordan hun klarte å parre Frank Zappa med sin egen tante, i overført betydning, slik at «Bobby Brown» ble en kontrapunktisk understemme til «Så skimrande var aldrig havet»
Absolutt gehør har det blitt kalt nå hun blander melodier og lager forestillinger som "Klassisk Hærverk" og "Til Elise". Jeg påberoper meg så absolutt ingen slike talenter... Men jeg er stooor fan av Ingrid!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar