4. november 2009

Hvor har jeg kommet nå?

Historie fra virkeligheten:

Telefonen ringer og ettersom jeg ikke kjenner telefonnummeret det ringer fra svarer jeg med å presentere meg selv.

Damen i andre enden nærmest skriker: Hvor har jeg kommet nå?

Hvor skulle du da? spør jeg.

Hvor har jeg kommet?, skriker damen.

Og jeg svarer henne høflig på det.

Damen utbryter: Men jeg skulle til XXX, har jeg ikke kommet dit da?

Nei…

Hva slags telefonnummer har du da? spør damen surt.

Svarer på det også jeg.

Har jeg ringt feil da? spør damen.

Ja du har nok det, svarer jeg.

Også slenger hun på røret.

Det går noen minutter, så ringer telefonen igjen.

Jeg ser at det er fra samme nummer og svarer med å presentere meg selv.

Hvor har jeg kommet nå?????

På’n igjen…

Tredje gangen hun ringer presterer hun surt å si ”Er det deg igjen???” for så å slenge på røret.

Er det mulig….? Noen folk har ikke lært seg vanlig høflighet.

Jeg har ringt feil noen ganger jeg også men jeg presenterer meg først og så spør jeg etter den jeg skal snakke med. Viser det seg at jeg har ringt feil eller fått oppgitt feil nr. så må jeg jo bare si beklager, undersøke nummeret og forsøke å ringe riktig neste gang.

Jeg synes generelt at det er uhøflig å starte en samtale med ”hvor har jeg kommet nå?”. Noen sier det når de har ringt riktig også.

Folk er rare….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar