10. november 2009

Kindle - dette ønsker jeg meg!

I Aftenposten kan man i dag lese om Kindle. Denne flotte lille maskinen hvor man kan få lastet ned bøker, tidsskifter osv. Jeg ønsker meg en sånn!

Kjøper man en slik i dag må man betale mellom 2000,- og 2500,- + moms og frakt. Og litt sjansespill er det for man vet ennå ikke hvilket format som vil bli valgt og hva som vil bli standard i fremtiden.

Jeg leser mye. Og i ferien utgjør bøker litt av (over) vekten i kofferten når jeg skal på ferie. Jeg har det også med å ta med meg for mange bøker. Sånn i tilfelle jeg ombestemmer meg og heller vil lese noe annet. Eller jeg finner ut at en bok var litt kjedelig, tung eller ganske enkelt feil der og da i solstolen. Da er det greit å ha 10 bøker i kofferten. Tenk da å kunne ha mange bøker lastet inn på sin Kindle. Og om man plutselig kommer på at det er en speisell bok man vil lese så kan man bare gå inn på Amazons nettbutikk og kjøpe boka! Himmelrike!!!!

Det er per i dag 290.000 titler tilgjengelig i Europa. Men bare 11 av 20 bestselgere er representert. Jaja, tenker jeg. Man leser da annet enn bestselgere. Dan Browns "Lost Symbol" mangler visstnok. Men bryr jeg meg om det? Nei! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar