6. november 2009

P4

P4 skal alltid spille best musikk for det brede lag av Norges befolkning. De spiller sågar variert musikk fra de 4 siste tiår.
Jeg har de to siste dagene hørt på P4 og jeg synes ærlig talt at de kun spiller musikk fra VG lista. Det er låter som du ble grusomt lei av den gang de lå på VG lista og ble spilt altfor mye på radio. Den eneste variasjonen her er at musikken kommer fra forskjellige tiår.

Det finnes ufattelig mye bra musikk fra de siste tiår. Hvorfor kan ikke P4 velge noe mer spennende musikk enn de låtene som lå blant top5 på all verdens spillelister den gang da?

Det er i og for seg ikke noe galt i Surviors’ ”Eye of the tiger”, Bon Jovi’s ”Living on a prayer” eller Katie Melua’s ”If you were a sailboat”. Det er bare så forbannade lettvint! Og kjedelig!!

De legger ut en slags spilleliste på nettsiden sin. Men oppgir kun de siste 10 låtene som de har spilt. Hvorfor bare 10? Jo, som de selv sier:
”Vi legger dessverre ikke ut flere låter på nett, fordi vi er så stolte av musikken vår at "oppskriften" regnes som en viktig forretningshemmelighet.”

Det er ingen hemmelighet. Det eneste de trenger å gjøre er å mate inn hvilke låter som har vært blant Top5 de siste 40 åra (med hovedfokus på 80 og 90 tallet) og deretter riste godt for så å la låtene spilles av i tilfeldig rekkefølge. Random Play heter det!

Kunne fiksa det på iPod’en min når som helst!! Bare at jeg har mye bedre musikk på min iPod! Så nå kobler jeg heller iPod’en til høytaleren og setter på random play!
Også slipper jeg reklamen!

PS
Det er en ting som er bra med P4: Misjonen med Atle Antonsen og Johan Golden!
Hver fredag fra 10 til 12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar