18. januar 2010

Bøker jeg skal lese i år




BREATH, EYES, MEMORY", Edwidge Danticat
Sophie Caco ble unfanget ved en voldtekt og forlatt av sin mor. Senere, når hun er 12 år gammel, blir hun sendt fra den fattige byen Croix-des-Rosets på Haiti til New York for å bli forent med en mor hun knaptnok husker. Reisen går tilbake til Haiti og til kvinnen som tok seg av henne da hun vokste opp, og tar også leseren med på en reise gjennom Haitis' folks historie og til tider brutale hverdag...



"THE SHACK", William P. Young
Omtale: Missy, Mackenzie Phillips' yngste datter, blir bortført mens familien er på ferie. I et skur i Oregons villmark finner politiet bevis på at hun kan ha blitt brutalt myrdet. Fire år senere får Mackenzie et mistenkelig brev. Det virker som om Gud inviterer ham til en helg i dette skuret...




"A DARKER DOMAIN", Val McDermid
Dronningen av britisk krim-grøss!!! Det er Val McDermid det!!




"CASH", Jens Lapidus
Noen så kanskje forfatteren på forrige fredags Skavlan?
Omtale: Stureplanbratsen JW som selger kokain på de hotteste stendene. Den småkriminelle Jorge som kjenner kokainbransjen bedre enn noen, men som ikke vil selge lenger. Torpedoen Mrado som tar hånd om innkreving og hvitvask av penger for Radovan, mafiabossen. Disse tre føres sammen av underverdenens helt særegne logikk, og det kan bare ende på en måte; med en kamp på liv og død.

Og mens jeg er igang kanskje jeg fortsetter med den andre boka i trilogien:




Jeg falt veldig for boka "Eat, Prey, Love" av Elizabeth Gilbert. Og jeg leser så gjerne den nye boka hennes:



Lista vil bli lenger....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar