26. januar 2010

Men Travolta da...!

John Travolta har landet på Haiti for å hjelpe jordskjelvofrene - og ære være ham for det. Når man kan fly sin egen Boing 707 så er det jo fint at man bruker det til å fly inn 4 tonn med nødhjelp. Kjempeflott tenkte jeg, det er jo mange som donerer store pengebeløp, men Travolta og kona de flyr hjelpen dit den trengs også de.

Og det er flott.

....men reportasjen på Nyhetene ble avsluttet med å fortelle at han i flyet også hadde med seg en drøss med Scientolog-prester som skal bedrive håndspåleggelse!!! 50 andre medlemmer av Scientolog-kirken er også flydd ned, noe Travolta har betalt den nette sum av 2,5 millioner for. Tilsammen 80 "frivillige pastorer" går nå rundt på Haiti (i gule t-skjorter merket med Scientologikirkens logo) for å helbrede sårede og hjemløse med håndspåleggelse.

Hmmmm.....

Jeg har friskt i minne Tom Cruise sine uttalelser om at medisiner er unødvendig, både ved ulykker og ved fødselsdepresjon. Sånn sett er jeg glad for at det ikke er Mr. Cruise som nå har reist til Haiti. Og jeg håper inderlig at Travolta har tatt med seg nødvendig mat, medisiner og ting folk trenger.

Altså.... Jeg har stor tro på alternativ medisin og behandling. Men jeg er som de fleste andre, det skurrer litt når man hører ordet scientologi...

Stakkars Haiti. I forrige uke påsto den amerikanske kristenkonservative predikanten Pat Robertson at Haiti hadde solgt seg til Djevelen for å bli kvitt franskmennene i 1804. Av den grunn var de selv skyld i katastrofen som nå har inntruffet. Men om de vender seg til Gud så vil de få hjelp. Gadd vite hva Robertson mener om håndspåleggelse av scientologer.

Sånne som Pat Robertson burde lære seg hva det betyr å se andre fra innsiden av hjertet sitt, for å sitere en linje fra sangen til Ole Paus:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar